torsdag 1. november 2012

Velkommen

Endelig har jeg fått en skjenk i gangen. Hvit.
Med en overflate som er uten riper, helt som ny.
Den har to skuffer.
En skuff til bilnøkler 
og en skuff til lommebok.
Til mannens bilnøkler og lommebok.


Oppe på skjenken kan jeg pynte med blomster og levende lys.
Et sted som blir en varm velkomst for de som bor i huset,
eller til de som bare stikker innom.



Se der er den ene skuffen!
Men blir den brukt?
Nei.


Så derfor er det kommet en skål på skjenken 
som mannen kan putte bilnøkler og lommebok i.
Men blir den brukt?
Nei.



Bilnøkler og lommebok blir lagt ved siden av skålen.


Jeg vil pynte,
han vil ha det praktisk.


Menn fra mars
og kvinner fra venus?
Ja, det tror jeg nok.





7 kommentarer:

  1. Ja disse mennene er nok en rase for seg :)))

    Jeg har sendt mail til RAMSIGN og gitt dem din mail adresse, så får vi nå virkelig håpe de tar kontakt med deg :)

    Vet ikke hvor rask de er med dette, men får nå håpe det ikke tar for lang tid...

    Kan du gi meg en lyd over helge hvis du fremdeles ikke har hørt noe fra de ??

    Fin torsdagskveld til deg
    Klem Heidi

    SvarSlett
  2. Flott skjenk og koselig pynt! Ja, det er en del forskjeller .. Hva med en nøkkelkrok på veggen? Lommeboken lager i hvert fall ikke riper!
    Ha en fin kveld!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  3. Men fint var det :O)
    Og ja, jeg tror vi er skrudd sammen ganske forskjellig.
    Vi har også nøkler på vegger rett innenfor døren!
    Klem Fredrikke

    SvarSlett
  4. Dem e ikkje bare fra Mars, enkelte dager fra ytterst i Melkeveien ;o) Har prøvd ALLE mulige varianter for at ikkje nøkler skal ripe kommoden i gangen.. Men ingen treffer den, ALT blir lagt VED SIDEN AV!! Merkelig, no har æ gitt opp..

    SvarSlett
  5. God kveld og takk for hyggelig kommentar. Så artig innlegg du har om fin skjenk, mann og bilnøkler, he he. Vi er flere som har det sånn ja.

    SvarSlett
  6. Jada, den kjenner jeg igjen, hos oss er det kjøkkenbordet som blir brukt til alt mulig lagring, selv om jeg har laget til mange alternative plasser.

    Fint har du nå uansett fått det med ny sjenk:)

    SvarSlett
  7. Hihi desse mannfolka er noko for seg sjølv,trur ikkje dei tenker mange ganger eller så synest dei det er fornuftig slik dei gjere:)
    Kjempefin skjenk!
    Fin fin ny veke til deg:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett