tirsdag 20. november 2012

Jeg trenger farger

og det kommer kanskje av det grå novemberværet?

Det er deilig å omgi seg med farger, om det så bare er noen 
skarve fargeark fra søstrene Grene :)

Disse reinsdyrene er mine favorittdyr for tiden
(godt hunden ikke kan lese).
De er så fine og dekorative.


Jeg var en tur innom Byggmakker en dag for å se etter noen nye dørhåndtak.
Men i det jeg kommer inn døra går jeg automatisk mot avdelingen for maling.
Der står jeg lenge og vel og drømmer meg bort, 
og plukker med meg noen herlige fargeprøver.

Jeg blir så fasinert av navnene på de forskjellige fargene;
Alfons, Freja, Hedvig, Asta, Urban, Torgny, Dagmar, Klas....
ja, der sto jeg da og plukket fargeprøver og koste meg.
Jeg kunne jo ikke stå der resten av dagen, så jeg reiste hjem,
og kom hjem uten dørhåndtak!
Fjern?




Er det ikke vakkert?


Hos søstrene Grene fant jeg også settekassehyller.
Så dette har vært min ettermiddagssyssel.
Jeg har kost meg!
Dette skal bli julegaver til noen nieser..

Disse er nå malt med hvit lakkmaling,
og planen er å kle de inni med forskjellig mønsterark.

Det var to ting jeg alltid ønsket meg som barn;
en egen settekassehylle,
 og et skatoll.

Bestevenninnen min på den tiden hadde begge deler,
tror du jeg var misunnelig..!?

Vi lekte mye kontor den gangen.
Vi var sånne viktige kontordamer som hadde 
veldig mye å gjøre 
med forskjellige ark og skjemaer som måtte fylles ut.
Og hemmelig rom så klart,
der viktige papirer ble oppbevart.
Og telefonen ringte hele tiden,
og vi måtte planlegge viktige møter,
ta imot bestillinger,
ja du snakker... :)
(ingen av oss er blitt noen (viktige) kontordamer idag) :))

Er det noe med små jenter og små ting som kan puttes inn i små rom, 
og da helst i små hemmelige rom?
For det er jo hemmelige rom i et skatoll,
er det ikke det da?
Det er det som gjør det hele så herlig mystisk.


Jeg har i voksen alder fått mitt eget skatoll,
fylt til randen av stoffer.
Om det er noen hemmelige rom?
Det sier jeg så klart ikke ;)

Ha en fin uke!

14 kommentarer:

  1. Flotte farger!!!
    Ønsket meg også settehylle som liten, har enda ikke fått det, men har visst mange småting likevel ;o)

    Lykke til med dekoreringen, gleder meg til resultatet!

    Finfin uke!

    SvarSlett
  2. Så spennende, og kjempefine julegaver til niesene dine!:)Ønsker deg en fin onsdag fra oss i Humlehagen!:)Hilsen Else Britt:)

    SvarSlett
  3. Herlig header du har laget deg! Kjempefin! :)
    Likte hjortehodene og nydelig farger! :)
    Har sett på de settekassene jeg også, det blir sikkert flotte gaver.
    Ha en fin dag! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett
  4. Kjenner meg bare SÅ igjen Pappas gamle skatoll med alle stempler og blokker og regnemaskin var en yndet lekeplass ;o)Og det fine er at de tingene har jeg arvet, så fortsatt leverer jeg ut regninger for utført arbeid på disse gamle blokkene med blåpapir imellom.. ;o)Men kontordame ble heller ikke jeg..

    SvarSlett
  5. Å nå fikk du meg til å drømme meg tilbake til "kontortiden"
    Guri som vi lekte altså.....Vi hadde tatt vare på massevis av reklame og stempel hadde vi også....og "telefonen"ringte heeele tiden ja....Å for en tid!

    Så flott header du hadde nå!
    Kos deg videre du med fargene dine!

    God uke forsatt!
    Klem camilla.

    SvarSlett
  6. Supre gaver til dine nieser !
    Må jo bli kjempestas å få disse som blir så unike :)
    He he , vi lekte også kontor og hadde et arsenal av stempel !

    Ha det fint
    Janne

    SvarSlett
  7. Det er godt å høre at det ikke bare er jeg som blir litt avledet i butikker, er ikke alltid like lett å holde fokus;D
    Jeg hadde settekasse da jeg var lita men ikke skatoll. Men farfaren min hadde på kontoret sitt og der var det hemmelige rom, det var spennende:)

    Ha en fin kveld kjære du
    varm klem:)

    SvarSlett
  8. Jeg elsker også skatoll, far hadde det på kontoret hjemme;)

    Og de settekassene du sysler med høres ut til å bli fine, har du forresten laget englen i headeren din? Den er kjempefin:)

    Og så du, takk for fine ord:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Ingeborg! Ja, jeg har laget engelen :)
      Jeg hadde noe tynn ståltråd liggende på kjøkkenbordet, og en morgen mens jeg spiste frokost sammen med minstemann laget jeg den :) Den henger akkurat nå på en kvist jeg fant i skogen.
      Klem

      Slett
  9. Snakk om å bli distrahert da...
    Har også tenkt å dekorere sånne settekasser, men vet ikke om tålmodigheten er stor nok.
    De kommer sikkert til å bli kjempefine og populære julegaver.

    SvarSlett
  10. Hei!
    Tusen takk for kjempe koselig spor inne hos meg:)
    Kjempe kos med nye følgere:) samtidig oppdaget jeg en ny herlig blogg:)
    Så utrolig kreativ du er:) masse flotte ideer og ting du lager:)
    Her kommer jeg igjen ja:)
    Ha en strålende helg:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  11. Kos deg med settekassene!! Nydelig engel i headeren din!! Har du laget den?? Så enkel og fin, midt i min smak:-))
    Stilig header, forresten!! jeg klarer ikke å få min så bred som din.....kan skyldes manglende datakunnskaper....
    Klem Siri

    SvarSlett
  12. :)) hehe kjenner meg igjen i mye på bloggen din og du skriver med humor:) godt å besøke en blogg som får smilet opp:))

    Vet du hva, jeg kjøpte mitt første skatoll når jeg var 13 år på loppemarked ( elsker lopper) og nå har det blitt degradert til å stå i sjåen ( uthuset) ...og der blir det nok stående:))

    Ha en herlig kreativ helg med mange herlig farger. Som jeg pleier å si " man må skape magien selv" :)))

    Vi bloggest:))

    SvarSlett