søndag 4. november 2012

Movember

Forrige måned gikk jeg rundt med en rosa sløyfe på jakka.

Denne måneden går mannen min rundt med:

Edible Mustache Cupcake Topper in Fondant great for Birthdays, Weddings, Showers and more

nei, han går ikke rundt med to skjeer med kakepynt på :))

Men mannen anlegger bart!

November er mannens måned for å skape oppmerksomhet rundt menns helse, og da spesielt prostata- og testikkelkreft.
Dette er en bevegelse som går verden rundt, 
og den startet allerede i Australia i 2003.

Leste i avisen at kona til en som er med i movember synes november var den verste måneden i året.
For det første var det grått og trist 
og det regnet hele tiden,
og for det andre sparte mannen til bart!
Kunne det bli verre?!

Jeg personlig synes det er fint at mannen engasjerer seg.
Og det er ikke verre enn at barten forsvinner 1. desember :)


Det finnes noen barteregler også.
Barteregel nr. 1 er at barten ikke skal begynne å gro 
før den 1. november, 
men aller best liker jeg barteregel nr. 5:
mannen skal opptre som en gentleman.

Så hva er det å klage over?

Jeg støtter min "mo-bro" i dette.

Tea & Mustache  quote art print Mind your Mo in your cup of Jo

Klem fra en "mo-sista".

14 kommentarer:

  1. Ha ha dette var litt artig å lese, for min mann stod med barbermaskinen i dag, og hadde laget seg en liten bart. Han fortalte at han skulle delta i dette, men før han kom seg ut av huset var den begynnende barten borte. Jeg er redd det var min reaksjon som ødela..

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Heisann..
    Takk for trivelig hilsen...
    Trur jeg skal få overbevist herr Vims om at dette må han ta del i ... flott tiltak..:-)
    Mari Johanne

    SvarSlett
  3. Herlig :)
    Fint at også menn engasjerer seg !!
    Håper mannen kler bart også da :)))

    Har du foresten hørt noe fra RAMSIGN ??

    Klem Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. :))
      Nei, har ikke hørt noe ennå, men kanskje i morgen :)
      Klem

      Slett
  4. Heisan!
    Lykke til med den høviske bartemannen nå i november!
    Tusen takk for søte ord. Koden på nudefargen står i innlegget fra 19.oktober.
    Koden er So520-Y70R
    Den er alldeles nydelig!
    Fin ny uke til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  5. Visste ikke om denne "bartesaken" jeg...Da er du vel sikret en gentleman ut november i allefall, hihi.

    SvarSlett
  6. Hei på deg.
    Dette var nytt for meg. Et flott tiltak!!
    Ønsker deg en riktig god natt, og en glad ny uke ;)
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  7. Ja ja, det er mye rart .. :D
    Ha en fin kveld!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  8. Måtte smile litt av kakepynten der;)
    Har hørt om dette, var en sak om det på lokalradioen tidligere i uka.
    Blir spennende å se hvor mange som er med om et par uker, da viser det vel litt på de fleste vil jeg tro;) Jeg likte forresten også godt regel nr 5;)

    Ønsker deg ei fin ny uke,
    varm klem:)

    SvarSlett
  9. arti påfunn for en god sak :)

    Kansje han kler den så godt at han beholder den over jul :))) hihi

    Klem Anita

    SvarSlett
  10. Så artig! Godt tiltak. Takk for hyggelig hilsen på bloggen min og kjekt å høre at boken er kommet frem. Ønsker deg en fin uke.

    SvarSlett
  11. Heia:)

    Bare innom for å fortelle at jeg har noe til deg på bloggen min i kveld.
    God klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  12. Ha,ha..så vittig:)
    Takk for gode tips på bloggen min også.)Settes stor pris på.
    Klem fra meg:)

    SvarSlett