søndag 16. desember 2012

Vertinnegave

I går kveld var jeg bedt bort i "dameselskap"
og da er det jo riktig å ha med en vertinnegave.


Jeg hadde vært i skogen, heldigvis før snøen kom,
og da fant jeg igjen dette flotte granbaret,
som egentlig ikke er granbar,
men en slags staude har jeg blitt fortalt.
Liker så godt grønnfargen,
og den er veldig takknemlig å jobbe med.


Jeg hadde noe ståltråd liggende,
lagde en sirkel,
og tredde det grønne rundt.
Tok og limte på neverhjerter,
og det røde filthjertet passet så godt øverst på kransen.



Sydde to hjerter også, og broderte fast noen perler.
En i sølv og en i gull.


Og slik ble de pakket inn :)
Brukte litt rester av det grønne som pynt.


Fast tradisjon er pakkeleken.
Alltid en vinner,
og dette var mitt bidrag i denne leken. 


Her har jeg brukt papir fra bladet Innsikt,
det er litt tykkere og litt mer glanset enn vanlig avispapir.
Brukte en pepperkakeform,
tegnet og klippet ut.
Sydde en søm tvers gjennom,
og brukte tråden som oppheng.
Ideen fant jeg her.

Ha en fin siste-uke-før-jul!

11 kommentarer:

  1. Så fin en krans du lagde. Nå kom jeg plutselig på en nydelig krans jeg fikk av en venninne et år. Den må jeg finne frem nå. Takket være deg:-)

    SvarSlett
  2. Hei:)
    du er jammen flink
    heldig vertinne!
    fine dag til deg
    klem Eli:)

    SvarSlett
  3. Dette må jo være den fineste vertinnegave !
    Krans det mangler jeg ennå..du de trærne har jeg lyst til å lage :)
    Så lurt å bruke pepperkakeformer som mal.

    Håper Baileys kulene blir en suksess ;)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  4. Hei på deg:)

    Så utrulig fin krans du har laga, tenker vertinna blei glad når ho fekk denne:).

    Fin mandag til deg:)

    Helsing Evelyn:)

    SvarSlett
  5. Så utrulig snill du er,kreativ og flink:)kan tenke meg gaven blei satt stor pris på:)
    Ønsker deg ein fine dag!
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. Hei
    Så fin krans! Og de juletrærne var knallfine.
    Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg
    Ønsker deg en fin kveld
    Klem Tonje

    SvarSlett
  7. Så kreativt og fint det var:) En fin vertinne gave absolutt!

    Fin førjulstid til deg:))

    SvarSlett
  8. Hei hei!
    Jammen er du kreativ du!
    Kjempe flotte gaver og kransen var lekker!

    Vil få ønske deg en gledelig jul,kos deg massevis!

    Juleklem fra Camilla.

    SvarSlett
  9. Hei og god formiddag
    Så koselig med hjemmelagede vertinnegaver, herlig krans!
    SÅ bare elsker jeg disse trærne på nederste bilde!
    Gode førjulsdager til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  10. Heldige vertinna!
    Nydelige gaver :)

    Beklager at jeg bruker evigheter mellom besøkene mine, men jeg ser at tiden ikke strekker til i julestria.

    Jeg skal hjem til mor og far julaften og har ikke tenkt å flytte ut igjen før tredje dag jul *fnis* Vi har så mange koselige og gode tradisjoner mine søsken og foreldre at jeg tviholder på de så lenge jeg kan. Regner med at nye tradisjoner kommer fort nok, så fort man skal feire sammen med mann og barn.

    Hvis jeg ikke rekker innom deg før jul, ønsker jeg deg en fortryllende og magisk jul,

    Juleklem fra
    -Maia

    SvarSlett
  11. Flott krans! Søte hjerter og trær! :)

    SvarSlett