søndag 9. desember 2012

Peace please!

tenk om det var så enkelt.
Bare si peace please, så ble det sånn!

Pute sydd av møbelstoff, peace-tegnet er limt og sydd for hånd.
Her i huset gleder vi oss veldig til jul.
Vi har store forventninger til julematen, 
pinnekjøttet,
gavene, være sammen, spille brettspill,
spise klementiner, 
fyre i peisen,
julepyntet hus, 
vi er pyntet til juleselskaper,
juletre,
julefilmer...

Julefred.

Jeg har tenkt mye på en ting i det siste.
Det er ikke alle som gleder seg til jul.
Det finnes barn som gruer seg.
Julen som alle gleder seg til for da skal alt være så hyggelig.
Det er trygt og godt.
Men for noen er det ikke det,
det er ingenting å glede seg til!

Har man det dårlig,
er julen en spesielt dårlig tid å ha det vanskelig på.

Tenk da om man bare kunne sagt peace please,
og det ble akkurat det!
Julefred for alle som trenger det.

Det er det som står øverst på min ønskeliste til jul.
Julefred for alle som gruer seg til jul.





12 kommentarer:

  1. Å SKJØNNE DEG
    JEG ER SÅÅÅ ENIGT
    FIN SØNDAG TIL DEG
    KLEM ELI:))

    SvarSlett
  2. Alle følelser blir så mye sterkere i slike høytider; glede, forventning, kos men også savn, frykt, smerte. Det er vondt å tenke på at noen gruer seg til en høytid jeg selv forbinder med glede - måtte de få julefred...

    God klem til deg kjære du,
    Hanne:)

    SvarSlett
  3. Huff ja..tenk det.
    Det er mange der ute som gruer seg,og mange som hjelper, og godt er det.
    Tøff pute du har laget :)

    Ønsker deg en fin søndag
    Janne

    SvarSlett
  4. Ja, tenk om det hadde vært slik... ♥
    Flott pute!!

    Og takk for hyggelig hilsen hos meg:)

    SvarSlett
  5. Har tittet igjennom bloggen din og sier bare; såååååå masse flott og sååååååå mange vakre ord <3

    Måtte alle dine ønsker bli oppfylt!

    Ha ei herlig adventstid <3

    SvarSlett
  6. Så sant så sant...
    Vet at det er mange der ute som kvier seg til julen,men håper likevel de får et snev av godhet og juleglede...
    herlig blogg du har,kjekt du tittet innom meg for da fant jeg deg her også!! ;-)
    Herlig kveld til deg,klm ingrid l

    SvarSlett
  7. Fine tanker i denne flotte førjulstida:) Håper ordet fred blir allemannseie i tida fremover:)
    klem Trine:)

    SvarSlett
  8. Helt enig,tenk om det hadde vært så
    enkelt som det. Måtte det bli fred og
    rettferdighet i verden,måtte ingen barn
    lide under foreldres tankeløshet. For
    min del så kunne alkohol vært strengt
    forbudt rundt juletider,ellers også
    forresten. Det fører mye elendighet
    med seg. :(
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  9. Ja,tenk om det hadde vært så enkelt!Og tenk hvis alle barn hadde hatt det fint og kunne glede seg til jul, det hadde vært noe!! I dag spurte en elev meg om vi bare kunne sløyfe juleferien og heller komme på skolen. Han feirer ikke jul, kommer fra et annet land og skjønner ikke helt hva vi gleder oss til.....
    Takk for du tittet innom meg:-)))Blir veldig glad for det!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  10. Så kul den puta var!

    Ja tenk om det kunne vært så enkelt - i WISH!

    klem

    SvarSlett
  11. Stilig pute! Ja, om bare alle kunne holde fred! Hadde flere likt håndarbeide, tror jeg det kunne hjulpet! En fin måte å slappe av på .. :)

    SvarSlett
  12. Fine og tøffe bretteting!! Det er sant, noen gruer seg.. de har det ikke godt hjemme.. <3 to år siden følte jeg at jeg skulle besøke noen jeg ikke kjente i nabohusene. Visste ikke hvem som bodde der for hadde flyttet tillbake etter mange år. Fikk meg en ny venninne, på 92! Som jeg besøkte hver uke, til hun døde <3 hun sa besøkene reddet henne.. noen ganger må vi tørre, det kan bety så mye for andre. Ha en god førhjulstid :) Klem

    SvarSlett