tirsdag 25. september 2012

Fifty Shades of...

Green!


Dere skjønner sikkert hvilke bøker jeg refererer til, og nei jeg har ikke lest dem :))
(For de som lurer fælt nå, tenker jeg på Fifty Shades of Grey -
 den som fortsatt lurer får google det :)) 


Jeg tror jeg liker grønt, for jeg har funnet ut at jeg har mange ting i den fargen.
 
Jeg har vært i en lokal bruktbutikk igjen og der fant jeg flere vaser av merket Bay, Carstens og Scheurich.
Det er keramikk fra 50-60 tallet og alle har forskjellige mønstre.
Jeg var på "jakt" sammen med ei venninne, og hun sa hun var glad vi ikke var på utkikk etter det samme,
kanskje greit det ja...
Men det var morsomme funn synes jeg da!

W.-Germany og en tallkode står det i bunnen på alle.

De små salt og pepperbøssene er fra loppis, teak og keramikk - kult!

Påfuglsmykke er fra en bruktbutikk i Los Angeles.
Var veldig fornøyd da jeg fant det :)



Koppen er fra en bruktbutikk i New York.
Synes den var litt morsom med teksten:
"they hated to spread gossip"

Yeah right! 

Og når høsten har kommet, hva passer vel bedre enn en kopp te på kvelden med levende lys og strikketøy!
Jeg har bestemt meg for å ha TV-fri en periode nå, det er så deilig å sitte i helt stille hus med et eller annet lesestoff eller strikketøy.




Denne lysestaken fant jeg også i en lokal bruktbutikk
 (på bildet her er fargen litt "rar", mer lik fargen i virkeligheten på bildet med koppen).
Det som også var morsomt, var at jeg fant samme lysestake bare i blå, men det passet jo ikke inn her :)

Nå fikk jeg telefon fra mannen. Han er på vei, uventet, hjem fra jobb, skulle egentlig ikke komme før torsdag.
Men sånn går det når man ikke har på TV - da går man glipp av nyhetene også :)

Ha en fin tirsdagskveld!

Klem Tessa ;)

6 kommentarer:

  1. Så fine vaser, og så fint du skriver om din mormor i innlegget under. Jeg var også veldig glad i min mormor og har mange gode minner fra henne.

    SvarSlett
  2. Så flotte ting du har kjøpt! Her var det mange fine grønne sjatteringer. Fin lysestake og kopp. Liker godt gamle ting jeg også!
    TV ser jeg sjelden på, bare mas .. :)Ja, det er godt å ha det stille.
    Ha en god dag! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett
  3. Hei Tessa
    Aller først; så koselig innlegg under her om Mya.
    Grønt ja, jeg trener på å like det, he,he. Fra tidens morgen har jeg ikke vært så veldig glad i grønt og gult, men ser at flere grønne detaljer sniker seg inn her hjemme, mens gult må du lete lenge etter.
    Det var jo litt av en samling grønne skatter du fant i bruktbutikken! Fint å lage samlinger synes jeg i stedet for å strø dem utover en og en.
    Og JA, vi maler IKKE stigenes våres! Det ville ødelagt hele sjarmen ved dem.
    Glad dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Takk for koselig kommentar hos meg :)
    Så mange kule grønne ting du har funnet. Grønt er ikke min farge, men måten du har satt det sammen på fikk frem det vakre i det gamle. Salt og pepperbøssen hadde nok jeg også plukka med meg.Har en forkjærlighet for gammelt i teak. :)
    Gjenkjennelig historien om biltur lenger nede her. Akkurat slik jeg husker det. Bestemor ble med til Trollstigen en gang og nekta å sitte i bilen ned alle svingene. Hun syntes det ble for skummelt, så hun gikk hele veien ned. Det glemmer jeg aldri.
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. Hei på deg!
    Kjekt at du likt bildene mine frå Island, det VAR veldig fint der, ja!!! :o)
    Så masse flotte vaser!! Kule!
    Grønt er også ein farge som har sneke seg inn litt hos meg og i løpet av sommaren..
    Rart det der, har liksom ikkje tenkt å "følge trenden", men så sniker det seg inn litt likevell... hi,hi ;o)

    Så kos å få mannen heim før tida, då!! :o)
    Snart helg!!
    Håper din blir fin!!

    klem ib

    SvarSlett
  6. Ramla innom bloggen din ved en tilfeldighet og legger meg som følger ;o)Artige lopper du kjøper rundt omkring, og innleget fra USA var morsomst å lese, kjenner meg igjen fra flere av stedene.

    SvarSlett